Κυριακή, 28 Μαρτίου 2010

ΟΙ ΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΩΦΕΛΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΜΑΣ


 ΟΙ ΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΩΦΕΛΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΜΑΣ
Mνήμη & διατροφή
Η σημαντικότερη τροφή που ενεργοποιεί τις λειτουργίες του εγκεφάλου
(διαύγεια, μνήμη, ενέργεια) είναι η γλυκόζη, που παράγεται στον
οργανισμό μας από υδατάνθρακες που περιέχονται στα δημητριακά, τους
ξηρούς καρπούς, το ρύζι, τα ζυμαρικά, το ψωμί και τις πατάτες. Επιπλέον το φώσφορο, ο σίδηρος, ο χαλκός και το μαγγάνιο, που περιέχονται στα παντζάρια, τα σπαράγγια, τα καρότα, το σπανάκι, το σέλινο, τον μαϊντανό, αυξάνουν την ικανότητα της συγκέντρωσης και συντελούν σε γρήγορους μηχανισμούς της σκέψης. Γι’ αυτό, λοιπόν, το πρώτο πρωινό καύσιμο με το οποίο πρέπει να εφοδιάζεται ο οργανισμός είναι η γλυκόζη. Πρέπει να παραλαμβάνεται είτε μέσω των φρούτων και των φρουτοχυμών, είτε μέσω του μελιού και των δημητριακών – του ψωμιού. Είναι τα καλύτερα μέσα για να «ξυπνήσει» και να λειτουργήσει γρήγορα και αποτελεσματικά ο εγκέφαλος.

Λαχανικά-φρούτα
Eξι μικρά μυστικά για να μπορέσετε να αξιοποιήσετε με τον καλύτερο τρόπο τα θρεπτικά συστατικά που σας προσφέρουν τα φρούτα και τα λαχανικά.
Διατηρείτε τα φρέσκα φρούτα και τα λαχανικά σε δροσερό μέρος. Πολλές από τις βιταμίνες που περιέχουν αλλοιώνονται ή καταστρέφονται στις υψηλές θερμοκρασίες.
Τρώτε τα φρούτα και τα λαχανικά σας όσο πιο σύντομα μπορείτε. Από τη στιγμή που κόβονται από τα δέντρα, ξεκινά η μείωση των θρεπτικών τους συστατικών. Γι’ αυτό μην αγοράζετε μεγάλες ποσότητες φρούτων και λαχανικών εκτός εποχής.
Τα ωμά φρούτα και λαχανικά έχουν περισσότερες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία από τα μαγειρεμένα. Γι’ αυτό όσα μπορείτε να φάτε ωμά, μην τα μαγειρεύετε.
Αποφεύγετε να μουλιάζετε τα λαχανικά σας σε άφθονο νερό πριν τα κόψετε για σαλάτα ή τα μαγειρέψετε. Ξεπλύνετέ τα γρήγορα κάτω από κρύο νερό και στραγγίστε τα. Τα περισσότερα έχουν θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες υδατοδιαλυτές,, που καταστρέφονται δηλ. με το νερό .
Μαγειρεύετε τα λαχανικά σας γρήγορα, με ελάχιστο ή καθόλου νερό. Μην πετάτε το νερό που βράσατε και χρησιμοποιήστε το για να φτιάξετε χορτόσουπες και σάλτσες.
Βράζετε τις πατάτες με τη φλούδα και ξεφλουδίζετέ τις μετά. Χάνουν με το βράσιμο αρκετά θρεπτικά συστατικά, ενώ με ασπίδα τη φλούδα τους καταφέρνουν να διατηρήσουν αρκετά από αυτά.
Εργασία: Αγωγή καταναλωτή
Τα προϊόντα Light είναι πιο υγιεινά και αδυνατίζουν;
 Oπως φαίνεται τα άπαχα προϊόντα αποτελούν ένα σταθμό προς τη διατροφή του 2000. Ο όρος «light» χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τα προϊόντα στα οποία έχουν προστεθεί δυνατές γλυκαντικές ουσίες για να γίνουν πιο γλυκά.
Παράδειγμα: 1 γιαούρτι που είναι και ένα από τα γαλακτομικά προϊόντα λάιτ με φρούτα με προσθήκη ασπαρτάμης, θεωρείται προϊόν λάιτ.
Τα γαλακτομικά προϊόντα λάιτ είναι αυτά γιαούρτια, τα άσπρα τυριά, οι κρέμες και τα γλυκά, στα οποία προστίθεται ασπαρτάμη. Συχνά περιέχουν φρούτα με 0% λιπαρά.
Για να τα διαχωρίζουμε από τα γαλακτομικά προϊόντα με ζάχαρη πρέπει:
να κοιτάζουμε τον όρο ασπαρτάμη στη συσκευασία.
να συγκρίνουμε την περιεκτικότητά τους σε θερμίδες.
ν’ αναζητούμε τη λέξη λάιτ στο όνομα του προϊόντος.
Προσοχή: δεν πρέπει να ξεγελιόμαστε από προϊόντα με ονόματα που υπόσχονται αδυνάτισμα, γιατί καμιά φορά είναι παραπλανητικά.
Επίσης και για τα ποτά λάιτ χρησιμοποιείται συνήθως ασπαρτάμη, είτε σκέτη σε συνδυασμό με ακετοσουλφάμη ή σακχαρίνη. Τα ποτά λάιτ καλύπτουν μια μεγάλη γκάμα: σιρόπι, χυμός , σόδα κ.λ.π.
Τα ποτά λάιτ δεν πρέπει ν’ αποτελούν την κύρια καθημερινή πηγή υγρών για τον οργανισμό και μάλιστα κατά την διάρκεια των γευμάτων γιατί δεν είναι απαραίτητα στον οργανισμό μας.
Μια κατηγορία των προϊόντων λάιτ είναι τα ζαχαρώδη. Τα πιο συνηθισμένα προϊόντα που βρίσκουμε σε μορφή λάιτ είναι:
οι μαρμελάδες, η σοκολάτα, οι καραμέλες, οι τσίχλες και φυσικά τα συνθετικά γλυκαντικά ή τα υποκατάστατα ζάχαρης.
Οι καταναλωτές βρίσκουν στα προϊόντα αυτά ένα συμβιβασμό ανάμεσα στην υγεία και τη λαιμαργία.
Επιπλέον, έχουν μεγάλη ανάγκη ν’ ακολουθήσουν μια διατροφή που να θεωρείται υγιής, ευκολοχώνευτη και ισορροπημένη.
Πριν ολοκληρώσουμε , αναφέρουμε τα λόγια του καθηγητή Μπέρναντ Γκι – Γκραντ «Τα άπαχα προϊόντα έχουν μια αδιαφιλονίκητη χρησιμότητα σε ορισμένες περιπτώσεις, αλλά αποτελούν μόνο ένα χρήσιμο συμπλήρωμα και όχι λύση».
Το ελαιόλαδο παχαίνει;
Το ελαιόλαδο πρόσφερε πάρα πολλά απ’ την αρχαιότητα στον άνθρωπο. Χρησιμοποιούνταν για πολλούς σκοπούς όπως για απολύμανση, για φάρμακο, σε θρησκευτικές τελετές κ.ά. Από την αρχαιότητα το ελαιόλαδο χρησιμοποιούνταν για τον φωτισμό των οικιών και των δημοσίων οικημάτων. Οι Ελληνες και οι Ρωμαίοι εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το λάδι ως φωτιστικό υλικό. Στα ομηρικά χρόνια ήταν απαραίτητο να αλείφονται με ελαιόλαδο επειδή η ελιά έχει θαυματουργικές ιδιότητες στις ασθένειες. Οι ιατροί της αρχαιότητας έδιναν συνταγές με βασικό συστατικό τους το ελαιόλαδο. Το ελαιόλαδο κυρίως χρησιμοποιήθηκε ως αντιπυρετικό και νευρολογικό φάρμακο.Επίσης χρησιμοποιήθηκε ενάντια στις δηλητηριάσεις, για την στοματική υγιεινή και τη λευκότητα των δοντιών, ενάντια στις παθήσεις του στομάχου, του δέρματος και της λέπρας. Η λαϊκή ιατρική χρησιμοποίησε για πολλούς αιώνες το ελαιόλαδο με τον ίδιο σχεδόν τρόπο.
Η χημική του σύσταση συντελεί στην καλή ανάπτυξη του οργανισμού. Επίσης έρευνες έχουν δείξει πως οι άνθρωποι που καταναλώνουν μόνο ελαιόλαδο, δεν πεθαίνουν από παθήσεις της καρδιάς.
Η έλλειψη του ελαιόλαδου προκαλεί σοβαρές διαταραχές στην ανάπτυξη, στο σύστημα αναπαραγωγής, στο ήπαρ, στο δέρμα και στο μεταβολισμό. Σε μελέτες που έγιναν την δεκαετία του ’70 και στις οποίες συγκρίθηκαν η Μεσογειακή Δίαιτα και οι διατροφικές συνήθειες των Η.Π.Α., βρέθηκε τελικά ότι το κυριότερο στοιχείο που διαφοροποιούσε τον τρόπο διατροφής μεταξύ του πληθυσμού της Μεσογείου και των Η.Π.Α. είναι η υψηλή περιεκτικότητα σε λάδι ελιάς, που περιλαμβάνει η μεσογειακή δίαιτα, η οποία κατέχει την καλύτερη θέση ανάμεσα στις άλλες δίαιτες.
Το ελαιόλαδο παρουσιάζει ισχυρότατη αντικαρκινική δράση. Ερευνες έχουν δείξει ότι τα άτομα που τρέφονται κατά το πρότυπο της Μεσογειακής Δίαιτας δείχνουν μειωμένη κατά 35%, περίπου, επίπτωση καρκίνου. Η μεσογειακή τύπου δίαιτα, επομένως, αποτελεί ένα ουσιαστικό στοιχείο υγείας και μακροζωίας. Το ελαιόλαδο υπερτερεί στο ότι διατηρεί σε καλή κατάσταση το καρδιαγγειακό σύστημα και εμφανίζει ευεργετικές επιδράσεις στην υγεία. Επίσης το ελαιόλαδο υπερτερεί έναντι του σπορέλαιου και αυτό οφείλεται στην σταθερότητα και αντοχή του στις αλλοιώσεις. Ετσι συμβάλλει στην δόμηση του οστίτη ιστού και στην εύκολη πέψη.
Ύστερα από μελέτες που έγιναν οι περιοχές που παράγουν λάδι, άρα και το καταναλώνουν σε μεγάλες ποσότητες, παρουσιάζουν σπάνια αθηροσκλήρωση των στεφανιαίων αρτηριών. Μια άλλη ιδιότητα που οφείλεται στην χρήση του ελαιόλαδου και παρουσιάζεται στην μεσογειακή δίαιτα είναι το ότι έχει ισχυρότατη αντικαρκινική δράση.
Το ελαιόλαδο ελαττώνει το ποσοστό δημιουργίας αρτηριοσκληρώσεως στα κύτταρα και επίσης ελαττώνει ορισμένα, από τα ανεπιθύμητα συμπτώματα της χρόνιας νεφρικής ανεπάρκειας και επιτρέπει την καλύτερη και αποδοτικότερη λειτουργία του νεφρού
Η μελέτη των επτά χωρών είναι μια τεράστια επιδημιολογική μελέτη σε 11.500 άτομα, η οποία έγινε στης δεκαετίας 1950 και 1960 μελετήθηκαν κάτοικοι επτά διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών: Κρήτης, Κέρκυρας, Δαλματικών ακτών, κάτω Ιταλίας, Ολλανδίας, Η.Π.Α. και Ιαπωνίας, αναφορικά σχετικά με τις διατροφικές τους συνήθειες και την επίπτωση διαφόρων ασθενειών όπως οι καρδιοπάθειες και ο καρκίνος. Τα αποτελέσματα της μελέτης δείχνουν ότι η Κρήτη παρουσιάζει πολλές χαμηλές πιθανότητες καρδιοπαθειών και θανάτων από νεοπλασίες.
Τα γαλακτομικά ωφελούν;
Τα γαλακτομικά φυσικά ωφελούν τον ανθρώπινο οργανισμό και ας αρχίσουμε από το γάλα. Το γάλα είναι απαραίτητο σε όλους τους ανθρώπους και σε περισσότερα από δύο γεύματα. Υπάρχει γάλα από διαφορετικά ζώα (πρόβατα, κατσίκια) το πιο καλύτερο διαδεδομένο για τη διατροφή του ανθρώπου. Το γάλα και ό,τι γίνεται από το γάλα δίνει πρωτεΐνη, ασβέστιο, φώσφορο κ.τ.λ.
Τα θρεπτικά συστατικά του βοηθούν το σώμα να δημιουργήσει νέα κύτταρα και να διορθώσει φθαρμένα κύτταρα, να ρυθμίζει τις λειτουργίες του και να κρατά σε ισορροπία τα υγρά και τους ηλεκτρολύτες του. Το γάλα το βρίσκουμε στην αγορά παστεριωμένο, αποστειρωμένο, συμπυκνωμένο, άπαχο ή αποβουτυρωμένο, ξηρό και σοκολατούχο.
Αντί για γάλα έχουμε το τυρί που γίνεται το γάλα με την προσθήκη πυτιάς. Τα τυριά διακρίνονται σε μαλακά, σκληρά, ημίσκληρα, πολύ σκληρά και ανακατεργασμένα. Τη μυζήθρα που γίνεται από το τυρόγαλο του γάλακτος αφού τον θερμάνουμε. Το γιαούρτι που γίνεται από το γάλα με την προσθήκη ζύμης ή μαγιάς και τέλος το ξινόγαλο είναι ό,τι απoμείνει από την αφαίρεση του βουτύρου. Πίνοντας το ξινόγαλο δεν πίνουμε ξινισμένο γάλα αλλά είναι σαν να πίνουμε αποβουτυρωμένο γάλα.
Αποβουτυρωμένο γάλα, Ξινόγαλο, Γάλα εβαπορέ,Σκόνη γάλα 
Αυτά τα τρόφιμα πρέπει να χρησιμοποιούνται
Γιαούρτι καθημερινά και σε κάθε γεύμα, Μυζήθρα, Παγωτό 
Αυτά τα τρόφιμα είναι μόνο ένα μέρος του γάλακτος μπορούν να αντικαταστήσουν όχι όλο το γάλα της ημέρας επειδή αυτά έχουν περισσότερες πρωτεΐνες και λίπος αλλά λιγότερο ασβέστιο, βιταμίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά.
Το γάλα φτιάχνει γερό σκελετό και δόντια γερά.                                         
Πηγή: ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου